Saturday, 1 October 2016

Selamat Membina Azam di Tahun Baru Hijrah

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope .😍.Lama rasanya tak menulis di blog,rindu pula rasanya.InsyaAllah nak cuba untuk maintain menulis dan berkongsi info.doakan bersama ya.😉

Pejam celik,pejam celik lajunya masa berlalu kan,berakhir sudah tahun hijrah 1437 

Selamat Tahun Baru Hijrah. 😍
Semoga impian tahun baru semua akan menjadi kenyataan dan menjadi insan yang lebih baik di kalangan yang terbaik.
InshaAllah...😊,Semoga kita semua menjadi magnet rezeki yang diberkati dan rezeki sentiasa mengalir seperti air yang tidak putus.

selamat meneruskan langkah mengharungi cabaran di tahun baru...Chaiyok..Selamat tahun baru hijrah 1438 semua.

Saturday, 6 August 2016

PENGEDAR DAN EJEN SHAKLEE DI KAWASAN KENINGAU,SOOK,KOTA KINABALU,SABAH &SELURUH MALAYSIA

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope .😍
     Pejam celik pejam celik,sekarang kita sudah berada di bulan ogos 2016,subhannallah laju sungguh masa berlalu sehinnga kita sendiri xmenyedari ia terus berlalu .😑
      🌹  "Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal sholih dan saling menasihati supaya mentaati kebenaran dan saling menasihati supaya menetapi kesabaran” (QS. Al ‘Ashr).🌹

    Dikesempatan ini,saya ingin berkongsi tentang kepentingan pengambilan vitamin untuk anda,saya dan orang yang tersayamg😉,Ramai yang tak amik endah tentang kepentingan multivitamin kerana menyangka memadai dengan pengambilan makan 3 kali sehari.Hakikatnya yang sebenar untuk dapatkan vitamin dan minerals yang setanding dengan kandungan multivitamin , ada kajian menyatakan ia adalah sama dengan 40 jenis lauk pauk.Sedangkan rata-rata hari ini makanan yang kita ambil seharian mempunyai menu yang hampir sama.Malah ramai ibu bapa yang risau apabila anak mereka hanya suka makan nasi, kicap dan telur semata.aduhai susahnya hati😞
Oleh sebab itu,pentingnya kita mengambil dan mengamalkan vitamin untuk memberi keseiimbangan kepada keperluan semua jenis vitamin dan mineral dalam tubuh

Apa kata cuba amalkan Vitamin Shaklee.💝Kenapa saya pilih vitamin Shaklee? Sebab pertama adalah kerana produk Shaklee melalui penyelidikan.Research based orang kata,Bila ada research baru lah kita PERCAYA lebih 😊😊.Malah bila berjaya guna set penyusuan shaklee untuk kedua-dua anak saya buat saya yakin dan bersemangat untuk berkongsi kebaikan vitamin shaklee😉

   Dengan ini sy ingin memperkenalkan diri saya Zueliah@zue 🌼😊🌼sebagai pengedar dan ejen rasmi shaklee YANG AKTIF di kawasan Sabah/Sarawak dan semenanjung Malaysia.Sekiranya anda pengguna shaklee atau mencari produk shaklee disekitar keningau dan sook(tertakluk kepada masa) insyaallah berita baik untuk anda kerana terdapat penghantaran atau COD secara percuma.Manakala bagi yang ingin mencari produk shaklee dari kota kinabalu,sabah, sarawak dan semenanjung malaysia JANGAN BIMBANG,saya akan cuba membantu dengan menggunakan khidmat penghantaran yang sesuai.Malah pihak shaklee juga ada menyediakan perkhidmatan penghantaran vitamin dengan caj yang minima hingga ke rumah anda melalui pembelian secara online.👍😊

Untuk sebarang pertanyaan mengenai shaklee kota kinabalu branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya terus di nombor 0122622970.  Anda juga boleh menggunakan ID saya (1126208) di mana-mana Cawangan Shaklee untuk sebarang pembelian ataupun ingin mendaftar sebagai ahli shaklee.Oleh itu,Jangan segan dan malu untuk memperolehi sebarang Konsultasi dan pertanyaan lanjut dari saya,anda boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.😃.salam perkenalan semua.💝


Saturday, 30 July 2016

TAK KENAL MAKA TAK CINTA💝,TAK CUBA MANA NAK TAHU😉

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.😍

   Tak kenal maka Tak Cinta,,Tak Guna maka Tak rasai kehebatannya,Bila dah guna Wah,hebatnya.😊..(insyaallah),Itulah rasa selepas guna Tonik ajaib ini. Vivix merupakan salah satu produk Shaklee yang unik. Ia bukanlah penyembuh malah tiada kuasa menyembuh sekalipun. Ia adalah minuman kesihatan untuk mereka yang mahukan kesihatan yang lebih baik.kalau ikutkan harganya yg emmmm,agak mahal tp sangat berbaloi dengan kualiti dan kelebihan yang kita akan perolehi.kenapa saya beritahu begitu?

💝Sebab Vivix dihasilkan daripada produk yang terbaik seperti ;

 4 bahan utama iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggaur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Semua bahan ni adalah sangat kaya dengan polifeno.malah Campurannya sangatunik. Memang sangat unix sebab 100% semulajadi dan dari botani.

💝Bagaimana VIVIX berfungsi?

   🌼Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. 

    🌼Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

   🌼Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

   🌼Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

    🌼Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

💝Bagaimana VIVIX bertindak?

Cell Defence : 

👍mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit.

Cell Energy :

👍memberi tenaga kepada sel yang lemah

Cell Repair :

👍membaiki sel yang telah rosak

Cell Performance : 

👍meningkatkan prestasi sel

💝10 Kebaikan VIVIX😉

1) 😁Menggalak penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan

2) 😁Membantu mengelakkan kanser – merencat sel kanser daripada menjadi semakin serius

3) 😁Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung

4) 😁Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis

5) 😁Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf

6) 😁Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk

7) 😁Membantu dalam proses penurunan berat badan

8) 😁Menyokong kesihatan mata

9) 😁Meningkatkan kesihatan imum badan

10) 😁Menggalakan kesihatan keseluruhan


Berminat? Dan ingin mengetahui tentang vivix dan produk shaklee dengan lebih lanjut,bolehlah menghubungi saya :

Zue,0122622970
SID 1126208


Friday, 29 July 2016

PROMOSI SOFTBOOK,BUSY BOOK,FLASH CARD (3in1)& preschool MATH kit UMIZOOMI SEMPENA SYAWAL

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope .😃.

      Alhamdulillah mesti ramai yg seronok dengar harga promo kan lebih-lebih lagi masa zaman gst yang memerlukan perbelanjaan yang besar,bila ada promosi boleh sedikit sebanyak kita berjimat.Maklumlah ada yg tengah tunggu hari nak bersalin, Ada yg nak bagi hadiah kat anak buah, Ada yg nak bagi anak minat membaca dan pelbagai perancangan lagi

Sempena syawal nak buat promo sikit,bukan cerita kisah untung Cuma bila kita dapat bahagiakan orang lain, in shaa Allah kita dapat aura tu kan..seronok aura positif ni.😉😊💝


==================

~PROMO 1~


*4 PCS RM 100*

Set A: campur 3 pcs

Set B: 1 pcs sahaja


Postage RM 7(sm), RM 10(ss)


===================

~PROMO 2~


*3 PCS RM 100*

Set A: 1 pcs sahaja

Set B: 2 pcs


*Free Postage SM, + RM 3(ss)*

===================

~PROMO 3~


*4 PCS RM 100*

Set A 4 Pcs


Free postage SM, +RM 3(ss)

==================

Semoga bermanfaat 😘🌹🌹

 Sepanjang bulan syawal ni,harga promosi ini memang sangat berbaloi boleh jimat rm,rm👍😉

Berminat? bolehlah menghubungi saya :

Zue,0122622970
SID 1126208

Thursday, 28 July 2016

MATA PUN PERLUKAN VITAMIN😉

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope .😃

   Setiap kita mempunyai mata yang cantik lagi indah kurniaan tuhan.Oleh itu kenalah jaga dan hargainya,betul x?😉.Tapi kehidupan hari ni,membuatkan kita terpaksa membuat mata bekerja lebih, kadang-kadang kita xsangka sehingga mendapat masalah rabun.Bila dah ada masalah rabun ni,sangatlah susah hati sebab biasanya setiap tahun power spek akan naik,kos makin bertambah nak beli spek.huhuhu.

 Alhamdulillah,sekarang xperlu risau sebab dah ada vitamin untuk penjagaan mata.Malah vitamin ni dapat membantu masalah rabun(insyaaAllah).Kenapa saya cakap begitu,sebab memang ada bukti seperti testumoni berikut.

🍃Apa vitamin tu ya?

Tentulah VIVIX😂.

Kenapa VIVIX ? Sebab Vivix melambatkan kitaran sel, melambatkan kematian sel lantas MELAMBATKAN PROSES PENUAAN.

Alhamdulillah ...Sepanjang bulan julai ni,vivix dijual dengan harga promosi memang sangat berbaloi boleh jimat rm,rm👍😉

Berminat? Dan ingin mengetahui tentang vivix dan produk shaklee dengan lebih lanjut,bolehlah menghubungi saya :

Zue,0122622970
SID 1126208

RAMBUT GUGUR & TONIK AJAIB SHAKLEE

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope.Selamat berhujung minggu disamping keluarga yang disayangi.💝

   Hari ni saya nak berkongsi yang santai-santai je,tentang kesihatan dan kecantikan rambut😉.Kita sedia maklum,setiap orang mengimpikan mahkota kepala @ rambut yang cantik dan sihat. Sanggup berhabis beratus rm untuk pastikan kecantikan rambut ini.
Saya pasti setiap individu mempunyai cerita rambut yang tersendiri.ada yang mempunyai masalah rambut gugur kronik,masalah uban di usia muda,kelumumur dan sebagainya. Pernahkah kita terfikir mungkin mahkota kepala kita ini kekurangan nutrisi?

Alhamdulillah pengguna Tonik ajaib shaklee atau vivix berjaya mengatasi masalah keguguran rambut mereka,dengan syarat  pengambilan yang konsisten insyaallah masalah rambut gugur dapat dikurangkan.malah ada juga dapat mengurangkan masalah uban seperti testimonial berikut

Kenapakah begitu? Ini kerana Vivix bertindak memperbaiki sel2 badan dari peringkat DNA lagi. Maka tidak hairanlah apabila rambut semakin subur dan kuat, seterusnya mengurangkan keguguran rambut.

Moh kita cuba Vivix,insyaallah dapat membantu menyelesaikanmasalah mahkota kepala kita.Sesungguhnya semua kebaikan dan kesembuhan itu datang dari Allah,yang penting kita berusaha untuk menjaga kesihatan dengan terbaik.😃

Alhamdulillah ...Sepanjang bulan julai ni,vivix dijual dengan harga promosi memang sangat berbaloi boleh jimat rm,rm👍😉

Berminat? Dan ingin mengetahui tentang vivix dan produk shaklee dengan lebih lanjut,bolehlah menghubungi saya :

Zue,0122622970
SID 1126208

CYST &FIBROID vs Rawatan Tanpa Pembedahan

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope serta bertambah  Berjaya  😊.
      Hari ni nak kongsi tentang CYST dan FIBROID.😉Anda semua tahu tentang cyst dan fibroid?

🌷Apa itu Cyst & Fibroid?

Cyst ada pelbagai jenis dan boleh berlaku dimana2 bahagia tubuh manusia. Tapi yang selalu berlaku kepada wanita ialah Ovarian Cyst atau Sista Ovari. Ovarian Cyst juga terdapat dalam pelbagai jenis. 

Cyst ovari adalah masalah yang kerap berlaku kepada wanita. Dikatakan 3 dari 10 orang wanita dewasa menghadapi masalah ini. Kebanyakan cyst ovari bukanlah ketumbuhan kanser. Berita baiknya hampir semua cyst ovari akan hilang secara semulajadi tanpa memerlukan rawatan. Walau bagaimanapun terdapat cyst yang sukar hilang seperti biasa dan ini memerlukan rawatan. Dan apa yang lebih menakutkan ialah terdapat beberapa kes kecil yang mendapati ketumbuhan cyst bertukar menjadi kanser.

FIBROID pula adalah sejenis ketumbuhan dari otot rahim (myometrium) dan ia merupakan ketumbuhan bukan kanser yang dihadapi wanita.Ramai wanita yang ada fibroid dalam rahimnya tanpa disedari, ia tidak menimbulkan apa2 simptom atau gejala. Bila meningkat umor empat puluhan , 30% wanita mempunyai tumbuhan fibroid 

🌷Faktor penyebab Cyst & fibroid

Beberapa kajian jelas menunjukkan bahawa fibroid atau cyst berlaku disebabkan beberapa kombinasi faktor.

Diantara 4 Faktor Utama adalah  :

     🌹Hormon Estrogen yang berlebihan.

- fibroid atau cyst adalah ketumbuhan sel yang bergantung pada estrogen. Jika hormon estrogen dan progesteron dalam badan anda tidak seimbang, anda pasti berisiko untuk mendapat penyakit ini.

-Penggunaan pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan ketidakseimbangan estrogen dan boleh mengaktifkan fibroid atau cycts.

     🌹Lambakan xenoestrogen dalam badan.

Xenoestrogen adalah 'estrogen sintetik' yang terdapat dalam persekitaran (makanan, air, kimia dari industri pertanian dan penternakan)seperti phthalates (bahan dlm plastic atau getah),  racun serangga (pesticides), tobacco by products.Estrogen palsu ini yang berada dalam badan boleh merangsang atau mengganggu fungsi estrogen dalam badan.

     🌹Obesiti.

- Lemak berlebihan dalam badan akan mengaktifkan satu sistem yang kita panggil 'Endocanabinoid system'. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi hormon yang lain dan juga boleh menyebabkan silent inflammation atau radang yang tinggi dalam badan.Ini bukan sahaja menyebabkan ketumbuhan, malah berisiko untuk mendapat pelbagai jenis kanser dan juga pelbagai penyakit kronik yang lain.

     🌹 Genetik

- Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit yang sama, anda juga mempunyai potensi risiko yang sama.

🌷Simptom fibroid atau cyst?

Kebanyakkan wanita tidak mempunyai sebarang simptom.Malah tidak sedar tentang kewujudannya didalam tubuh.Melainkan  jika ia semakin aktif atau membesar, ia boleh menunjukkan simptoms tertentu seperti

😑 haid yang tidak teratur / berpanjangan

😑 sakit perut

😑sakit ketika hubungan kelamin

😑 perut membuncit

😑pendarahan abnormal

Sekiranya anda sudah mempunyai cyst atau fibroid,langkah berikut boleh diambil untuk membantu;

🌼 Elakkan makanan yang menggalakkan pertumbuhan fibroid seperti : 

     🍀Produk berasakan tenusu, 

     🍀daging merah,

      🍀makanan bergoreng, 

      🍀makanan dan minuman bergula, karbohidrat ringkas , salt, kafein dan alkohol.

🌼Buahan dan sayuran segar yang mengandungi banyak phytoestrogen. Plant estrogen ini membantu kestabilan estrogen dalam badan.

🌼Makanan berserat tinggi boleh membantu mengurangkan estrogen berlebihan dalam badan - fecal estrogen meningkat. Ini menyebabkan fungsi estrogen dalam badan lebih stabil dan mengurangkan tahap xenoestrogen dalam badan.

🌼Kurangkan obesiti

🌼Berhenti merokok atau tidak menjadi perokok pasif. 

🌼Elakkan penggunaan kosmetik, bahan pencuci, penggunaan plastik atau polisteren untuk makanan dan banyak lagi sumber xenoestrogen.

🌼Mengambil pemakanan tambahan(supplemen) yang bebas bahan kimia untuk membantu pemyembuhan seperti GLA shaklee dan VIVIX shaklee

🌷Kenapa Vivix Shaklee?

Anda perlu memilih Vivix untuk membantu penyembuhan fibroid@cyst kerana ;

          🍅 Membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan;

          🍅Membantu peningkatan metabolisme;

          🍅 Membantu badan mengekalkan sistem imun yang sihat;

           🍅Satu antioksidan yang kuat yang membantu melawan radikal bebas berbahaya;

           🍅Membantu mengurangkan keradangan;

           🍅Mengandungi khasiat polifenol (anti-oksidan dan sel anti-penuaan)semulajadi yang tinggi, 

           🍅Vivix bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.

        Melalui testimoni ramai pengguna shaklee yang berjaya sembuh dari fibroid atau vivix..insyaallahJadi anda tidak perlu ragu lagi dengan khasiat dan kebaikan Vivix Shaklee. Vivix Shaklee juga telah melalui ujian klinikal yang ketat oleh pakar dan saintis Shaklee.Dan lagi BEST, Vivix hanya EKSKLUSIF daripada Shaklee!

    Apapun yang penting kita berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi kesihatan yang terbaik serta jangan lupa berdoa  bertawakal untuk memperolehi kebahagian dan rahmat dariNya..😉😊

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui tentang produk shaklee,bolehlah menghubungi atau whatssap/telegram saya:

Zue
0122622970
SID 1126208


Wednesday, 27 July 2016

VIVIX Dan PENYAKIT BELL'S PALSY

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope  😊.
      Pernah dengar tentang penyakit bell's palsy ?Hari ini,sy nak berkongsi cerita tentang penyakit Bell's Palsy Lumpuh Saraf/Otot Muka.

     Bell’s palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca) akibat disfungsi saraf tengkorak VII (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.DigelarNamun jika tiada sebab dan berlaku kelumpuhan, maka ia dipanggil Bell’s palsy kerana kelumpuhan ini berlaku tiada punca sebab yang diketahui. Nama Bell’s palsy diberi sempena pakar anatomi Scotland Charles Bell yang pertama kali menggambarkan keadaan tersebut sebagai penyakit mononeuropati akut (penyakit yang melibatkan satu saraf).Biasanya, ia berlaku secara tiba-tiba secara separa namun dalam kes tertentu ia boleh melibatkan kelumpuhan kedua-dua belah muka.Bell’s palsy menyerang secara rawak di kalangan mereka yang berusia, wanita selepas bersalin atau ketika kedatangan haid, remaja dan mereka yang mengalami stres. Malah, ada juga kes yang berlaku di kalangan kanak-kanak namun peratusannya sangat rendah.

🐞PUNCA BELL'S PALSY

Penyebab dari Bell's Palsy belum diketahui secara pasti, nemun beberapa sumber menyebut bahawa penyebab Bell's Palsy adalah proses keradangan saraf yang mengawal otot-otot di muka. Ada pula yang berkata bahawa penyakit saraf ini merupakan dari jangkitan virus. 

Selain itu, beberapa punca mungkin mempunyai kaitan dengan serangan Bell’s palsy seperti trauma, faktor sekeliling, emosi dan metabolik tidak stabil

🐞Gejala Bell's Palsy ?

Sesetengah pesakit boleh merasai kelainan pada wajahnya beberapa hari sebelum diserang Bell’s palsy seperti rasa kebas, sakit bahagian telinga dan rasa kelainan pada lidah.

Bell’s palsy dikenalpasti melalui bentuk muka seakan jatuh sebelah. Kegagalan saraf VII berfungsi menyebabkan :

🌻Mata pesakit tidak boleh dikerdip dan tutup, 

🌻Senyuman dan pergerakan bibir terganggu, 

🌻Lidah mengeras, 

🌻Kening juga seperti berkerut dan terangkat,

 🌻Air liur meleleh 

🌻Hdung seakan terjatuh pada bahagian yang terjejas.

🌻 Kesukaran ketika makan dan minum

🌻Kelopak mata atau sudut mulut yang lemah

🌻 Mata atau mulut yang kering

🌻 Rasa tegang di muka atau rasa ditarik ke sebelah satu lagi

🌻Kelumpuhan muka pada satu bahagian yang menyukarkan untuk menutup satu mata

🌻 Sakit kepala

🌻 Kehilangan deria rasa

🌻Sakit di belakang atau di depan telinga

🌻 Kepekaan kepada bunyi terjejas pada bahagian yang terkena penyakit dan Rasa lemah di muka

Tips  yang boleh diamalkan Untuk Pesakit Bell’s Palsy;

🌼Anda boleh tuamkan bahagian yang terjejas sebanyak 2 ke 3 kali sehari.

🌼Jangan mendedahkan diri di kawasan yang mempunyai suhu yang terlampau sejuk.

🌼Dinasihatkan untuk tidak melakukan sebarang urutan muka kerana bimbang akan memburukkan lagi keadaan.

🌼 Hentikan  pengambilan minuman yang sejuk atau berais.

🌼Sekiranya ingin menggunakan cecair mata, dapatkan preskripsi dari doktor yang bertauliah. 

🌼Untuk sementara waktu ambil diet yang lembut seperti yogurt, puding, kentang lenyek, sup dan sayur-sayuran lembut untuk mengelakkan tercekik

🌼Tingkatkan pengmbilan makanan yang kaya dengan vitamin B12, vitamin B6 dan zink kerana ia akan menggalakkan pemulihan dan pertumbuhan saraf. Makanan tinggi vitamin B12 termasuk keju, makanan laut, telur dan susu. Sumber vitamin B6 termasuk bayam, lada, tuna, kembang kol, pisang dan brokoli.

🌼Cuba dapatkan informasi sepenuhnya tentang Bell’s Palsy supaya anda akan lebih tenang dan sabar dalam mengharungi cabaran ini. Jika pasangan anda menghadapi masalah ini, sabarlah dengan kerenahnya dan selalulah berada di samping mereka untuk memberi semangat.

🐞RAWATAN

Pesakit dinasihatkan mendapatkan rawatan awal dalam masa 48 jam selepas serangan berlaku bagi memudahkan proses pemulihan.Hampir 50% pesakit boleh pulih dalam masa 2 hingga 3 minggu malah ada yang menunjukkan pemulihan dalam tempoh 10 hari tanpa sebarang rawatan khusus.Sementara itu, 35 hingga 40% mengambil masa lebih kurang setahun untuk pulih dan hanya 5% yang tidak pulih sepenuhnya di mana wajah mereka kekal menunjukkan mengalami Bell’s palsy.

Ubat Steroid

Doktor biasanya akan memberi pesakit ubat steroid (kortikosteroid) dengan dos yang tinggi pada peringkat awal serangan selama 2 minggu. Ia akan berkurangan sehinggalah pesakit menunjukkan penyembuhan yang positif

Pembedahan

Bagi masalah Bell’s palsy yang berlanjutan, pembedahan memperbetulkan saraf muka mungkin membantu. Pelbagai teknik pembedahan dikenalpasti membantu masalah ini. Antaranya pembedahan memperbetulkan tulang yang terjejas dan pembedahan mengembalikan senyuman (smile surgery).

Perlindungan mata

Pesakit disarankan melindungi mata mereka daripada terdedah dengan memakai pelindung dan menitis ubat cecair bagi mengelak matamenjadi kering akibat kesukaran mengerdip mata.

Rawatan fisioterapi

Rawatan fisioterapi dilakukan kepada pesakit bagi membantu menguatkan otot terjejas dan sebagai stimulasi kepada saraf yang terlibat. Jenis-jenis fisioterapi yang biasa diberi adalah urutan muka, senaman otot muka dan stimulasi elektrik

  Perkara diatas merupakan diantara penyelesaian rawatan penyembuhan Bell’s Palsy. Seperti yang sedia maklum,penyakit ini mengambil masa untuk sembuh seperti sediakala. Tetapi, kenapa perlu tunggu sekiranya anda boleh ambil Vivix Shaklee untuk sembuh lebih cepat. 

🐞KENAPA VIViX?🐞

  Supplemen terbaik dalam Shaklee. Supplemen yang wajib diambil dan disyorkan untuk pesakit Bell’s Palsy segera sembuh.

Vivix merupakan minuman kesihatan yang terhasil daripada anggur muscadine, elderberi dan purple carrot. 

Antara kandungan Vivix anggur muscadine iaitu anggur liar yang mempunyai 20 kromosom (anggur biasa 19 kromosom). Oleh kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik. Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratro

Kombinasi semulajadi ini menghasilkan satu supplemen terbaik dan lengkap untuk membantu memulihara DNA yang sering terdedah kepada serangan radikal bebas.

Ia membantu mempertingkat antibodi dan mempercepat proses penyembuhan Bell’s Palsy.

Ia bukan sahaja untuk penyembuhan penyakit malah kaya dengan pelbagai khasiat lain

Ramai pengguna Vivix telah menunjukkan bukti bahawa Vivix banyak membantu pemulihan pesakit bell's palsy.(insyaAllah)Jadi tak perlu ragu lagi dengan khasiat dan kebaikan Vivix Shaklee. Vivix Shaklee juga telah melalui ujian klinikal yang ketat oleh pakar dan saintis Shaklee.Dan lagi BEST, Vivix hanya EKSKLUSIF daripada Shaklee!

    Apapun yang penting kita berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi kesihatan yang terbaik serta jangan lupa berdoa  bertawakal untuk memperolehi kebahagian dan rahmat dariNya..😉😊

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui tentang produk shaklee,bolehlah menghubungi atau wa saya:

Zue
0122622970
SID 1126208


Monday, 25 July 2016

TIPS LUKA BESAR MUDAH SEMBUH

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang serta sihat sejahtera buat semua pembaca hannahrayyanshope  😊.insyaallah semuanya dengan izin Allah. 
      Sepanjang kita atau orang yang disayangi atau anak-anak membesar pernahkah mengalami luka yang besar pada tubuh?Mungkin disebabkan terjatuh, tercedera, kemalangan,pembedahan dan pelbagai lagi. Mungkin pada sesetengah individu mengambil masa yang agak lama untuk pulih.Luka cepat sembuh juga berkaitan dengan faktor pemakanan dan juga perawatan yang membantu penyembuhan ketika proses pemulihan. Contohnya ada juga luka yang terjadi pada tempat yang selalu aktif macam luka di lutut akan memakan masa yang lama kerana pergerakan yang selalu kita lakukan.

Oleh itu,luka yang besar perlu dirawat dengan lebih teliti agar tidak terjadi jangkitan kuman. Malah untuk luka cepat baik dan cepat sembuh anda juga harus memakan makanan yang berzat dan mengandungi vitamin tambahan untuk membantu penyembuhan seperti vitamin C,Zinc complex dan Vivix.

KENAPA VIVIX?

salah satu makanan tambahan yang sangat tinggi antioksidannya. Vivix merupakan ramuan botani yang mengandungi 4 bahan utama yang sangat baik untuk mempercepatkan luka sembuh dan kering. Vivix juga mengandungiresveratrol yang tinggi antioksidan yang melindungi tubuh daripada kerosakan dan merupakan anti radang. Sangat sesuai sekali menangani masalah luka agar cepat kering dan sembuh.

Antara perkara paling penting yang mesti di fahami tentang tindakan vivix  iaitu meningkatkan keupayaan sel. Jadi bagaimana vivix meningkatkan keupayaan sel? setiap sel ada mitochondria. Perumpamaannya ialah seperti enjin bagi sebuah kereta. lagi powerful engin tu, lagi power lah kereta tersebut. Macam tu juga dengan sel badan kita. jika ada banyak mitochondria, lagi powerful sel tersebut. Semakin kita tua, mitochondria dalam sel semakin merosot, jadi vivix bertindak sebagai anti penuaan dengan meningkatkan mitochondria ini. Best dan hebatkan VIVIX?😉😃

 Apapun yang penting kita berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi kesihatan yang terbaik serta jangan lupa berdoa  bertawakal untuk memperolehi kebahagian dan rahmat dariNya..😉😊

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui tentang produk shaklee,bolehlah menghubungi melalui whatssap/telegram/msg/call saya:

Zue
0122622970
SID 1126208


Sunday, 24 July 2016

TIPS MENGAWAL KOLESTROL DALAM TUBUH

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope serta bertambah  kaya dan Berjaya 😊.insyaallah semuanya dengan izin Allah. Mesti bulan ni banyak jemputan rumah terbuka kan,kalau makan sedap ingatlah kesihatan selalu ya.😉
      Pernah periksa darah kolestrol anda?Hari ni saya nak berkongsi cerita tentang kolestrol.s emoga perkongsian hari ni memberi manfaat pada semua😊

🐞Apa Itu Kolesterol?

Untuk pengetahuan semua,Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati. Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron. Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

🐞Kolesterol Jahat, Kolesterol Baik

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL). Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

🐞KENAPA kolesterol yang tinggi bahaya?

Ini kerana ianya menyebabkan:

💮Ateriosklerosis - penyempitan arteries

💮Risiko penyakit jantung koronari yang lebih tinggi - arteri tidak normal yang membekalkan darah dan oksigen ke hati.

💮Serangan jantung - berlaku apabila bekalan darah dan oksigen ke kawasan otot jantung tersumbat, biasanya disebabkan oleh pembekuan dalam arteri koronari. Ini menyebabkan otot jantung tidak berfungsi

💮Angina - sakit dada atau ketidakselesaan yang berlaku apabila otot jantung .

💮Strok dan mini-stroke - berlaku apabila darah beku menyekat arteri atau vena, menyekat aliran oksigen ke kawasan otak. Juga boleh berlaku apabila salur darah pecah. Sel-sel otak mula mati. 

TIPS remedi semulajadi yang terbaik untuk menurunkan paras kolesterol :

😍 Senaman 

Lakukan senaman selama kira-kira 30 minit senaman 3 atau 4 kali seminggu dengan ketara boleh mengurangkan risiko untuk banyak utama penyakit yang mengancam nyawa. 

😍 Pemakanan yang sihat

   🍅 Perbanyakkan pengambilan serat larut air. Contohnya,Dengan meningkatkan pengambilan serat larut air 10 gram sehari, anda boleh menurunkan paras kolesterol anda 

  🍅Mengurangkan pengambilan lemak temu yang terdapat dalam makanan yang berasaskan haiwan, termasuk daging, mentega, susu penuh produk tenusu (termasuk, yogurt, keju dan Aiskrim), dan kulit ayam.

  🍅 Mengurangkan pengambilan Lemak Trans ditemui kebanyakannya di makanan goreng, pastri,biskut dan yang menggunakan lemak ketika dimasak.

  🍅Pengambilan sumber minyak omega-3 – minyak Omega 3 meningkatkan HDL dan tahap kolesterol LDL yang lebih rendah. Beberapa sumber yang baik adalah ikan salmon dan ikan herring, walnut dan badam, ulas kering dan minyak flaxseed. 

  🍅Pengambilan Blueberry, bawang putih, & epal –  Bawang putih dan blueberry merendahkan tekanan darah dan kolesterol. Pectin fiber dalam epal mengurangkan jumlah kolesterol yang dihasilkan di dalam hati

  🍅Kacang soya. Produk-produk soya adalah satu lagi contoh makanan merendahkan kolesterol. 

  🍅Rancang pengambilan kalori yang bersesuaian dengan anda agar dapat merancang pemakanan yang sihat dan kurang kolestrol

😍Tangani stress dengan bijak.Stress yang terlampau boleh menyebabkan bahan kimia dilepaskan ke dalam tubuh, meningkatkan tekanan darah anda, dan mengurangkan aliran darah kepada jantung anda.

😍 Berhenti merokok.Merokok meningkatkan pertumbuha  plak di dalam arteri, dan meningkatkan tahap kolesterol LDL yan

😍Kurangkan obesiti 


😍 Mengambil makanan tambahan untuk menurunkan kolesterol. Makanan tambahan boleh mengurangkan kolesterol secara semulajadi tanpa kesan sampingan seperti produk shaklee seperti OMEGA GUARD, PHYTOCOL ST Dan VIVIX

BAGAIMANA VIVIX BOLEH MEMBANTU MENGURANGKAN KOLESTROL

😊Vivix Shaklee Pelindung Kepada Jantung Yang Sihat. Ia berupaya melindungi jantung anda daripada pengoksidaan salur darah.

😊Vivix mempunyai antioksidan kuat bagi melindungi salur darah dari teroksida. Ia mengandungi 10 kali ganda resveratrol dan 15 folifenol. Ia berupaya membaiki sel dan berfungsi sebagai tonik anti-penuaan.

Malah;

😊Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengogcksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang menyebabkan serangan kardiovaskular/ jantung.

😊Ekstrak elderberry membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

😊Ekstrak lobak ungu membantu dalam kesihatan salur darah, platlet, dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

😊Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal

 Ramai pengguna Vivix telah menunjukkan bukti bahawa Vivix dapat membantu mengurangkan kolestrol.Jadi 
tak perlu ragu lagi dengan khasiat dan kebaikan Vivix Shaklee. Vivix Shaklee juga telah melalui ujian klinikal yang ketat oleh pakar dan saintis Shaklee.Dan lagi BEST, Vivix hanya EKSKLUSIF daripada Shaklee!
    Apapun yang penting kita berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi kesihatan yang terbaik serta jangan lupa berdoa  bertawakal untuk memperolehi kebahagian dan rahmat dariNya..😉😊

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui tentang produk shaklee,bolehlah menghubungi atau whatssap/telegram saya:

Zue
0122622970
SID 1126208


PENYAKIT GOUT:KESAN AWAL &RAWAT AWAL

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope serta bertambah  kaya dan Berjaya 😊.insyaallah semuanya dengan izin Allah. 
      Anda pernah dengar tentang penyakit GOUT?
       Penyakit Gout adalah sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan.
Meskipun gout seringnya dikaitkan dengan lelaki, tetapi perempuan juga terutama yang sudah putus haid berhadapan dengan masalah ini.
Ia membabitkan serangan serta-merta yang bukan saja menyebabkan kesakitan tetapi turut membengkak dan rasa panas di sendi. Selalunya ia membabitkan jari kaki yang besar tetapi juga ia boleh memberi kesan pada tumit, lutut, tapak kaki, buku lali dan jari kaki.Asid uric terbentuk semula jadi dalam darah sebagai hasil pecahan produksi pelbagai proses kimia. Tetapi apabila buah pinggang tidak dapat membuang asid uric atau tubuh menghasilkan asid uric yang berlebihan ia akan terkumpul di sendi yang kemudiannya membuatkan ia membengkak.

Apa itu asid uric?
Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.
Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi.

Simptom Penyakit Gout
   Gout lazimnya menyerang sendi kaki(seperti ibu jari kaki), Bahagian yang terlibat seperti bu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan  teramat sakit. Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.Sendi yang terlibat mengalami kesakitan yang agak kuat sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyakitkan pesakit gout.Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.Malah sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

KESAN PENYAKIT GOUT

1.Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil ’tophi’

2.Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk ’batu karang’.

3.Penghidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah kesihatan lain seperti:
Obesiti,Darah tinggi,Hiperlipidemia
dan Diabetes

Rawatan &Langkah Pencegahan

Gout adalah suatu penyakit yang boleh sembuh dengan mengesaninya dan mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya:

💮Cuba elakkan makanan yang kaya dengan purin:
        🍢Organ dalaman seperti hati, paru-
              paru, ginjal dan otak.
         🍢Ikan bilis, kembung, sardin.
          🍢Daging cincang
          🍢Ekstrak daging, ragi (seperti
               Marmite) dan kiub rebusan
               daging
          🍢Makanan bercengkerang seperti
               ketam, udang dan kerang 
          🍢Asparagus, bunga kobis,
               cendawan dan bayam
          🍢Peanuts, lentil, beans and peas
          🍢Yis(Roti putih ,roti manis)
           🍢jagung dan bijirin
🍥semasa serangan gout,cuba rehatkan sendi yang terlibat
🍥Mengambil Ubat-ubatan anti-radang yang didiskripsikan oleh doktor berkesan untuk mengurangkan sakit dan keradangan sendi. Walaupun ia boleh mendatangkan kesan sampingan seperti sakit perut. Jika digunakan dalam jangka masa yang singkat, kesan sampingan jarang berlaku.seperti colchicine dan steroid
🍥Sentiasa peka terhadap tanda-tanda awal serangan. Jika rawatan dimulakan awal, penyakit ini boleh dikawal
🍥Elakkan obesiti
🍥Elakkan minuman keras
🍥Amalkan cara hidup sihat untuk mengelak dari menghidap penyakit-penyakit yang berhubungkait dengan gout
🍥Mengamalkan minum banyak air

Gout boleh diwarisi tetapi faktor persekitaran juga memainkan peranan
samaada untuk kita memperolehi penyakit gout.Oleh itu,adalah penting untuk mengamalkan cara hidup sihat
Jangan biarkan ia tidak dirawat kerana kemungkinan untuk terjadinya kerosakan sendi dan ketidakupayaan untuk bergerak boleh terjadi.

VIVIX PENAWAR PENYAKIT GOUT
Untuk pengetahuan semua, Vivix boleh bertindak melalui 4 cara iaitu :

🐞Memperbaiki DNA
Vivix telah memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

🐞Mengurangkan inflamasi
Vivix juga memperbaiki sel-sel yang telah membengkak dan sakit itu supaya kembali kepada sel yang sihat

🐞Meningkatkan penghasilan tenaga
Vivix jugak mengelakkan pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik di dalam badan seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

🐞Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Product)
Bezanya Vivix dengan supplement yang lain, adalah, Vivix bertindak dari dalam DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik kita.

Menakjubkan, bukan?😉alhamdulillah
Itulah keistimewaan vivix atau dikenali tonik istimewa shaklee yang diperbuat dari:

🌷Muscadine Grape

🌷Elderberry atau Sambucus Nigra

🌷Purpple Carot

🌷Polygonum Cuspidatum 

Ingin mencuba vivix atau produk shaklee?,bolehlah menghubungi saya
zue
0122622970
Sid1126208

"Hargailah kesihatan anda,kerana kesihatan yang dikurniakan Allah tiada ternilai harganya"

Salam sayang..
Mama hannarayyan..

Friday, 22 July 2016

TIPS BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,😊Apa khabar hari ni?diharap sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope serta bertambah  bahagia 😊.insyaallah semuanya dengan izin Allah. 
Hari ni saya nak kongsi tentang kisah Vivix dan Rokok.Sebelum itu nak tanya,Adakah orang yang anda sayangi seorang perokok?atau anda sendiri merokok?ingin berhenti atau cuba membantu mereka orang yang sayangi?jom baca entri ini sehingga selesai.

Fakta Membimbangkan Akibat Merokok

50% dari golongan lelaki di Malaysia adalah perokok.Di Kuala Lumpur, nisbah antara perokok lelaki dan wanita di bawah umur 30 tahun adalah 5:1.Kadar merokok dari golongan remaja dan wanita semakin meningkat. 25% dari pelajar sekolah berumur 15 tahun ke atas pernah mencuba merokok dan 70% dari kumpulan ini akan menjadi perokok apabila meninggalkan bangku sekolah.60-75% dari asap rokok akan disedut oleh orang yang tidak merokok.Hanya 50% perokok akan dapat menjangkau umur 70 tahun.Rakyat Malaysia membelanjakan RM1.5 bilion setiap tahun untuk membeli rokok

KENAPA ROKOK MERBAHAYA?

😢Rokok Mengakibatkan Mati Pucuk
Rokok mengandungi berbagai-bagai bahan bahaya termasuk nikotin.Kebiasaan merokok menyebabkan penggantungan dan ketagihan nikotin.Nikotin menyebabkan saluran darah ke zakar menjadi sempit dan tersumbat. Dengan itu nikotin mengakibatkan mati pucuk

😢Merokok Mengakibatkan Strok
Bahan kimia yang dibebaskan oleh asap rokok akan menjejaskan organ-organ dalam badan. Merokok menambahkan risiko penyakit berbahaya dan menyebabkan 10–12% dari kematian di Malaysia. Strok (Angin Ahmar) amat berkait rapat dengan tabiat merokok.Kesan nikotin yang disebabkan oleh merokok merosakkan saluran darah.Dinding salur darah akan menjadi tebal dan sempit, dan dengan itu aliran darah akan menjadi sukar.Strok disebabkan oleh salur darah tersumbat di dalam otak.Sebahagian badan anda mungkin akan lumpuh dan anda mungkin maut.

😢Rokok Mengakibatkan Kanser Paru-Paru
Asap rokok mengeluarkan hampir 4,000 bahan kimia beracun dan 53 dari bahan kimia ini boleh mengakibatkan kanser. Merokok menambahkan risiko penyakit merbahaya seperti kanser paru-paru. Ia merupakan kanser paling kerap dialami golongan lelaki dan amat berkait rapat dengan tabiat merokok. Jika anda mengalaminya, peluang untuk sembuh amat kecil sekali. 

😢Rokok Mengakibatkan Serangan Sakit Jantung
Merokok sememangnya satu tabiat buruk. Malangnya 50% dari golongan lelaki di Malaysia merokok. Merokok merupakan faktor risiko utama bagi penyakit bahaya dan menyebabkan 10–12% kematian di Malaysia. Serangan sakit jantung adalah berkait rapat dengan merokok.

😢Rokok Mengakibatkan Kanser Paru-Paru
Asap rokok mengeluarkan hampir 4,000 bahan kimia beracun dan 53 dari bahan kimia ini boleh mengakibatkan kanser. Merokok menambahkan risiko penyakit merbahaya seperti kanser paru-paru. Ia merupakan kanser paling kerap dialami golongan lelaki dan amat berkait rapat dengan tabiat merokok. Jika anda mengalaminya, peluang untuk sembuh amat kecil sekali. 

😢Bahan Toksik Dalam Asap Rokok
Terdapat beribu-ribu jenis bahan kimia beracun di dalam asap rokok. Di bawah hanya beberapa bahan-bahan dan di mana ia kerap dijumpai seperti

Metanol -Bahan Api
Nitrobenzena -Gasolin
Karbon Monoksida-Asap kereta
Butana-Cecair pemetik api
Raksa-Logam dalam jangka suhu
Vinil Klorida-Bahan utama plastik
Toulena-Pelarut industri
Ammonia-Pencuci lantai
Arsenik-Racun tikus
Kadmium-Bahan utama bateri alkaliStearik-Bahan utama dalam lilin
Sianida-Racun berbisa

😢Asap Rokok Memudaratkan Kanak-Kanak dan orang yang disayangi
Anak-anak anda begitu bernilai, mereka membawa kegembiraan dan kebahagiaan kepada anda.Mengenangkan mereka akan membawa senyuman ke bibir anda.Jagalah mereka, sayangi mereka.Berikan anak-anak anda permulaan yang baik dalam kehidupan.Pastikan kesihatan mereka terjamin dan masa depan mereka cerah.Berhentilah meracuni mereka dengan asap rokok.

Tips berhenti merokok

😏Melengah-lengahkanTunggu 5 minit atau katakan nanti sebentar
😏Menarik nafas panjangTarikh nafas 3 kali secara perlahan-lahan
😏Minum airTerutama air masak. Elakkan minuman berkafein
😏Menyibukkan diriBuat sesuatu bagi mengalih fikiran dan untuk melupakan rokok
😏Menjauhkan diriDaripada orang yang merokok
😏Mengelakkan diriDaripada suasana atau situasi yang mendorong kepada merokok
😏Mengunyah sesuatuSeperti gam dan buah-buahan. Elakkan yang manis
😏Membasuh tangan selalu
😏Mandi dengan kerap
😏Meregangkan ototLakukan senaman regangan apabila rasa mengantuk
😏Meditasi
😏Memohon doaBerdoa agar dikuatkan azam dan tingkatkan usaha
😏Menggunakan VIVIX shaklee.

Bagaimana VIVIX membantu perokok...??

Vivix adalah salah satu produk yang sangat tinggi dengan sifat antioksidan & ramuan yang terdapat di dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat dari reservatrol.
Apakah pulak kaitan antara sifat antioksidan ini & perokok...??

Antioksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.
Diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin.
Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.Antioksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin

Jadi tidak mustahil Vivix dapat membantu mereka yang ingin berhenti merokok. Pengambilan supplement boleh membantu perokok tegar diluar sana untuk menghentikan tabiat merokok yang secara terang-terangan mampu membahayakan kesihatan.

Berikan Anak-Anak Anda Kehidupan Yang Sihat

Mereka mungkin terpaksa mengidap penyakit yang berpanjangan disebabkan terdedah kepada asap rokok basi. Mereka akan membesar dengan mempercayai merokok adalah satu tabiat normal. Daya fikiran mereka mungkin menjadi lembap dan akhirnya akan hidup sengsara. Jangan lakukan ini pada mereka.Oleh itu, pilihJangan merokok. Masa depan yang hebat menanti anda dan keluarga anda.Lakukan aktiviti sihat seperti bersukan dan berhobi.Hidup akan lebih bermakna jika tidak terjerat dengan ketagihan yang membazirkan.Luahkannya dengan cara positif.Bergiat aktif. Bebaskan diri anda dari belenggu ketagihan. Emosi insan-insan kesayangan anda akan terganggu apabila hidup anda menjadi hancur lebur di hadapan mata mereka akibat penyakit disebabkan merokok. Kehidupan anda akan hanya berkisar pada keperluan perubatan yang membebankan.

Oleh itu berhenti merokok,anda tidak akan mengalami kerugian dalam hidup.

Ingin mengetahui tentang vivix danproduk shaklee dengan lebih lanjut,bolehlah menghubungi saya :
Zue,0122622970
SID 1126208


Thursday, 21 July 2016

STROK Vs VIVIX

Teks:hannahrayyan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,Apa khabar hari ni?diharap pembaca blog hannahrayyan sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira bersama mereka disayangi.Didoakan semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope serta bertambah  kaya dan Berjaya 😊.insyaallah semuanya dengan izin Allah. 
      Pernah dengar tentang strok atau bahasa lainnya angin ahmar?Hari ini,sy nak berkongsi tentang penyakit strok yang merupakan penyerang dalam senyap atau silent killer di zaman alaf baru ni.Penyakit yang agak membimbangkan kerana peningkatannya saban tahun tidak mengira usia.nauzubillahiminzalik.

Apa Itu Strok atau angin ahmar? Stroke adalah suatu gangguan fungsi otak yang terjadi secara mendadak, disebabkan oleh gangguan pembuluh darah di otak dan boleh mengakibakan kematian. 

Stroke terdapat dua jenis 

1)Jenis Ischemic
Stroke jenis ini berlaku apabila salur darah ke otak tersumbat. Salur darah ini tersumbat disebabkan oleh ketulan darah atau bila ada arteri yang mula sempit dipenuhi dengan kolestrol dan benda-benda berlemak yang lain yang melekat pada dinding salur darah.

2)Jenis Hemorrhagic
Stroke hemorrhagic berlaku sebab salur darah pecah, darah terkeluar dari salur darah dan membunuh sel otak. Punca utama adalah tekanan darah tinggi.

Faktor apa agaknya strok ya😎??

Diantaranya adalah sebab cara hidup kita, cara pemakanan kita,sosial kehidupan kita,cara tangani stress dan pelbagai lagi.Sesiapa sahaja boleh terkena strok sebab ianya tidak mengenal usia,jantina dan siapa anda..

Walaubagaimanapun serangan strok sebenarnya BOLEH DICEGAH! jika kita dapat melakukan pencegahan.Malah jika anda atau ada ahli keluarga anda yang pernah terkena strok, ia juga BOLEH DIUBATI.I nsyaallah,yang penting kita berusaha merawatnya

Bagaimana nak cegah strok,😉

😃 Amalkan gaya hidup sihat,Banyakkanlah bersenam dan menukar gaya hidup. Kalau sebelum ni malas, cuba rajin-rajinkan diri bersenam secara tetap setiap minggu. Paling tidak 15 minit, tiga kali seminggu.Jauhi amalan merokok.

😃Ubahlah cara pemakanan. Kurangkan makanan berkalori tinggi, berminyak, berkolesterol dan lemak berlebihan.Kita memang takkan sedar bilakah masanya lemak, minyak, dan kolesterol itu melekat dalam salur darah, membentuk plak, mengeras lalu menghalang perjalanan darah beroksigen sampai ke otak dan jantung.

😃Kurangkan makanan manis, berkarbohidrat tinggi yang boleh menyebabkan diabetes. Kurangkan garam dalam masakan.Bersederhanalah dalam setiap pengambilan makanan kita.

😃Lebihkan pengambilan air kosong (6-8 gelas sehari), banyakkan makan sayur, buah dan makanan berserat.

😃Ambil ubat ikut waktu yang ditetapkan contohnya bagi pesakit yang mempunyai penyakit darah tinggi,kolestrol tinggi,kencing manis dan lain-lain

😃Ikut jadual dan Jalani fisioterapi (bagi pesakit strok)

😃Ambil makanan tambahan yang sesuai.

😃Tangani stress anda dengan bijak

SAYA NAK KONGSI DAN BERCERITA
BAGAIMANA VIVIX BOLEH MERAWAT STROKE

Pasti ramai yang dah tahu bahawa Vivix Shaklee dapat membantu mencegah serangan stroke malah ramai juga berjaya pulih setelah mencubanya,ini kerana:

🌷Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang typo rosak, mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

🌷Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot oleh itu menggalakkan sel menjadi sihat semula.

🌷Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (iaitu penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita.

🌷Ramuan Vivix juga adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (iaitu kandungan dalam anggur muscadine) yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel.

🌷Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang menyebabkan serangan kardiovaskular/ jantung.

🌷Ramuan Vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

🌷Ekstrak elderberry membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

🌷 Ekstrak lobak ungu membantu dalam kesihatan salur darah, platlet, dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

🌷Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal.

Pengguna Vivix telah menunjukkan bukti bahawa Vivix banyak membantu pemulihan pesakit stroke.Jadi
tak perlu ragu lagi dengan khasiat dan kebaikan Vivix Shaklee. Vivix Shaklee juga telah melalui ujian klinikal yang ketat oleh pakar dan saintis Shaklee.Dan lagi BEST, Vivix hanya EKSKLUSIF daripada Shaklee!
    Apapun yang penting kita berusaha dan berikhtiar untuk memperolehi kesihatan yang terbaik serta jangan lupa berdoa  bertawakal untuk memperolehi kebahagian dan rahmat dariNya..😉😊

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui tentang produk shaklee,bolehlah menghubungi atau wa saya:

Zue
0122622970
SID 1126208

Wednesday, 20 July 2016

KEHEBATAN BERPANTANG BERSALIN DENGAN VIVIX DAN SET SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,pada pembaca yang bergelar ibu dan bapa yang baru menerima cahayamata tahniah diucapkan.Selamat menjalani tempoh berpantang.Didoakan agar semuanya berjalan dengan baik.Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope.Didoakan bertambah luas kekayaan dan berjaya dalam segala perkara.😃

Hari ni saya nk berkongsi tentang cerita pengalaman berpantang dengan vivix.Pada ibu-ibu yang pernah mengalami pengalaman bersalin pasti melalui fasa gembira melihat bayi comel yang tersenyum riang serta x lupa juga fasa sakit ketika pemulihan luka samaada bersalin biasa atau operation.aduih....bila teringat balik masa bersalin hannah zahirah dan rayyan firash hanya Allah yang tahu.huhuhu.

Alhamdulillah,masa berpantang anak nom 2 saya dapat mengamalkan berpantang secara moden dan tradisional seperti :
🌼mandi air herba akar kayu (harum baunya)
🌼berurut(selepas 2minggu sebab operation)
🌼Berpantang makan(wajib ni)
🌼Bertungku satu badan selain tempat operation.
🌼Berbengkung(orang operation pun boleh berbengkung tau tapi ada caranya)
dan moden.
Dari hasilnya berat 80kg sekarang tinggal 58kg dan masih berusaha untuk turun sehingga berat yang lebih ideal.Doakan berjaya ya.😉😃
   Manakala yang modennya pula,jeng jeng saya gunakan set berpantang shaklee(best tau,sebab dah rasai kesannya).Ini diantara set berpantang shaklee yang sangat sesuai diamalksn untuk ibu bersalin biasa atau operation:
🍀Esp🍀Alfafa🍀Omega🍀Ostematrik🍀vitalea🍀Vitamin C ,🍀Zinc Complex dan 🍀Vivix.
  
Hari ni mari kita berkenalan dengan set postnatal dan  VIVIX SHAKLEE atau dikenali sebagai TONIK AJAIB ya😉

      Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix merupakan dihasilkan dengan campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ungu.Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah.Vivix Shaklee merupakan suplemen anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan suplemen pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Hebatkan..

Mengapa Vivix boleh diambil semasa dalam pantang?

🐝Untuk mereka yang bersalin secara caesarean, sangat-sangat digalakkan untuk ambil Vivix dalam tempoh berpantang.Ini kerana hanya mereka yang bersalin caesarean sahaja tahu betapa sakitnya jahitan luka kan. Kalau bangun ataupun berjalan, terpaksa pegang perut dan menahan sakit. Dan Vivix membantu luka jahitan supaya sembuh dengan cepat.Begitu juga yang bersalin normal, Vivix sangat membantu menguatkan kembali otot-otot, sendi-sendi dan urat badan yang sebelum ini longgar-longgar serts membanti menyembuhkan luka koyak meneran(aduhai)

🐝Vivix membantu untuk repair badan kita yang telah ‘rosak’ setelah melalui fasa kehamilan dan poses bersalin.
Badan terasa lebih bertenaga dan sihat walaupun lepas 2 minggu bersalin.

🐝Memperbanyakkan air susu ibu,baby kenyang,ibu pun senang hati untuk berehat

🐝Membantu ibu lebih bertenaga dan cepat sembuh ketika berpantang

🐝Membantu mengeluarkan darah nifas atau darah kotor untuk mengelakkan meroyan atau bentan

Nak tahu juga APA RAHSIA KEHEBATAN VIVIX SEBENARNYA?

Vivix adalaha satu-satunya makanan kesihatan yang KAYA DENGAN RESVERATROL iaitu:

💮Anti-oksidan yang kuat

💮Anti-inflamasi

💮Anti-kanser

Antara kehebatan yang lain ialah vivix mengandungi 10x lebih bertenaga daripada restveratrol

💮Tidak mengandungi alcohol sebaliknya menggunakan bahan semualajdi, tanpa pewarna dan persasa tiruan dan pastinya HALAL.Satu hidangan vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.Perasan tak, dikalangan orang cina tau mat salleh, mereka menggunakan arak sebagai pemanas badan. So xdelah badan sejuk dan badan cepat pulih. Alternatifnya, bolehlah bervivix untuk mempercepatkan proses peyembuhan.

Walaupun anak ada jaundis (jangan risau)anda boleh mengamalkan set shaklee postnatal ini sebab pada masa yang sama membantu untuk penyusuan susu ibu yang membantu mengurangkan jaundis seperti

🌻Vitalea iaitu multivitamin yang juga mengandungi zat besi untuk menambahkan darah yang banyak keluar semasa bersalin. Juga memberikan tenaga kepada badan.

🌻Bcompleks iaitu vitamin B yang membantu untuk peredaran darah yang lancar. Pada masa yang sama membantu mengurangkan tekanan (stress) dan mengelakkan meroyan (depression).

🌻Vitamin C membantu memberikan tenaga disamping membekalkan nutrisi tulang dan gusi. Disebabkan banyak hilang semasa proses mengandung.

🌻Zink bertindak untuk mempercepatkan luka dalaman sembuh dan juga untuk caesaraen. Luka jahitan akan cepat kering dan bercantum.

Insyaallah dengan izinNya kesannya dalam pantang bila ambil Vivix dan juga set vitamin yang lain, membuatkan anda rasa sangat-sangat selesa selama berpantang.Selamat berpantang ibu-ibu dan selamat membantu ibu berpantang pada warga suami😊

Jika berminat untuk mengetahui lebih terperinci dan ekslusif, anda boleh terus hubungi saya untuk sesi konsultasi khas bagi pelanggan saya.😃

Zue
0122622970
SID 1126208

Monday, 18 July 2016

PENYUSUAN SUSU IBU,BERPANTANG& TONIK AJAIB VIVIX

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, rasanya belum terlambat lagi untuk mengucapkan salam syawal dan salam aidilfitri.😊
     Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang buat semua pembaca hannahrayyanshope.Didoakan bertambah  kaya dan Berjaya, dipermudahkan segala urusan dan diberikan kebahagiaan oleh Allah di dunia dan akhirat.insyaallah semuanya dengan izin Allah.
      Hari ini,sy nak berkongsi tentang tonik ajaib @ lebih dikenali vivix dengan penyusuan susu ibu.Melalui pengalaman yang telah dilalui oleh para ibu  dan saya sendiri yang mengambil Vivix semasa dalam pantang dan menyusukan bayi mereka dapat di simpulkan Vivix seawal tempoh berpantang dapat membantu:
1)Membantu Luka bersalin cepat puloh 
2)Susu badan dihasilkan dengan banyak
3)Bayi kenyang&senang hati,Mama gembira
4)Badan lebih bertenaga
5)Sakit pinggang dan lenguh selepas ceaser hilang
6)Membantu memanaskan badan

Bagaimana VIVIX berfungsi?

🌹Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. 

🌹Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

🌹Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

🌹Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui produk vivix dan shaklee,boleh menghubungi saya :

Zue
0122622970
SID 1126208

Friday, 22 April 2016

Salam Perkenalan dan Salam Ukhwah


Bismillahirahmanirahim....
Alhamdulillah dgn limpah dan rahmatnya,serta izinNya tercipta blog hannahrayyan shoppe ini..
Blog smpena semangat ank2 syurgaku trsyg..rayyan ariff firash&nur Hannah zahirah.☺😊..Mamanya Pula zueliah nama diberi.Dilahirkn di Perak Dan dibesarkn  bersama 7 beradik yg tercinta di kuala lumpur bndar yg penuh cbrn n  kesesakn n sentiasa hidup xkira Siang n Malam bak kata org..😅.
Rezeki membesar dgn kasih syg ayah xlama DPT sy rasa setelah dijemput ilahi kerana terlibat kemalangan jln raya.sejak hr tu,mak yg Sgt disygi mneruskn perjuangan ayah membesarkn kmi..dgn semangatnye alhamdulillah penuh ujian n cabaran telah kami lalui bersama.terima kasih mak. ..Dan skrg inilah hasilnya sy skrg yg Cuba untuk xmngalah meneruskn prjlnan hidup dgn keluarga trsyg selagi hayat yg ADA..insyaallah(hihihi positifkan diri sendiri)
Alhamdulillah skrg meneruskn perjuangn kehidupn di negeri bawah bayu bersama suami n ank2 tercinta...semoga prjlnn hidup ni dirahmati yg Allah
Sbnrnya idea blog ni terhasil bila rasa nk berkongsi ilmu..nk brkongsi tntg kebaikn n mcm2 perkara tntg anak2,kesihatan Dan keluarga.mgkn dgn prkgsian ni kite memperolehi bnyk mnfaat.mak pun prnh pesan"ilmu xrugi dikongsi..makin dikongsi makin Allah tambah"..☺☺
Sesungguhnya yg baik tu dari Allah..yg serba kekurg Dr sy sendiri....salam prkenalan n ukhwah smua

Sunday, 17 April 2016

Hannah Rayyan Shoppe

Teks : Hannah Rayyan


 
SELAMAT DATANG KE
 
  HANNAHRAYYAN SHOPPE

Kami menjual pelbagai jenis produk pilihan untuk pelanggan 


Sebarang pertanyaan atau tempahan sila hubungi :

Pn. Zueliah 
Tel : 012-2622970 (sms/ whatsapp)
Email :hannahrayyanshoppe@gmail.com
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page